Organizator:

Setna nowa wiata przystankowa już stoi w Poznaniu

Proces wymiany wiat przystankowych jest koordynowany – zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania – przez Grupę MTP i należący do niej City Marketing, odpowiedzialny za reklamę outdoorową. Do końca roku spółka wymieni jeszcze 50 wiat, a także zmodernizuje i relokuje 30 wiat.

Nowe wiaty charakteryzują się nowoczesnym designem. Są wykonane z aluminium, szkła i drewna. Konstrukcja ma kolor grafitowy z zielonymi akcentami. Typowa wiata posiada dach o szerokości blisko 200 cm, chroniący przed słońcem i deszczem oraz ściany boczne wykonane ze szkła, będące zabezpieczeniem przed wiatrem. Wiaty są wyposażone w energooszczędne oświetlenie oraz podświetlaną gablotę informacji pasażerskiej, a także wygodną ławkę z oparciem wykonaną z drewna.

Ponadto wiaty pojawiają się także w tych miejscach, w których dotychczas ich nie było. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Poznania, wsłuchujemy się w potrzeby sygnalizowane przez rady osiedla. Przykładem takiego działania może być nowo powstała wiata przy ul. Maków Polnych.

W tym roku pasażerów, korzystających z miejskiej komunikacji, czeka jeszcze jedna niespodzianka: City Marketing pilotażowo zamontuje osiem tzw. zielonych wiat, na dachach których zasadzony będzie rozchodnik. Wierzymy w ideę smart city oraz idące za nią rozwiązania proekologiczne, dlatego jeszcze w tym roku chcemy testowo zrealizować taki projekt w przestrzeni miejskiej.