City Marketing stawia 500. wiatę przystankową w Poznaniu
Należący do Grupy MTP operator reklamy zewnętrznej ogłasza postawienie pięćsetnej wiaty przystankowej na terenie Poznania. Projekt jest częścią realizowanej od 2019 roku inicjatywy mającej na celu modernizację poznańskich przystanków, poprawę komfortu korzystania z komunikacji publicznej oraz dbałości o estetykę miasta.
- Nowe wiaty poprawiają nie tylko estetykę miasta, ale i komfort pasażerów komunikacji publicznej. Liczba wiat, które od czasu przekazania tego zadania Grupie MTP pojawiły się na przystankach tramwajowych i autobusowych oraz ich ujednolicony wygląd, to dowód, że była to dobra decyzja - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Korzystają też mieszkańcy obszarów peryferyjnych, gdzie trafiają wiaty zdemontowane m.in. z centrum po wcześniejszej renowacji.
Do końca 2023 roku w Poznaniu pojawi się łącznie ponad 510 nowych wiat przystankowych, a dodatkowo blisko 170 zostanie kompleksowo wyremontowanych i przeniesionych zgodnie z sugestiami mieszkańców i Rad Osiedli. Zadanie to jest realizowane w ścisłej współpracy z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym, Zarządem Transportu Miejskiego oraz Poznańskimi Inwestycjami Miejskimi zgodnie z wytycznymi miejskiego transportu zbiorowego i planami inwestycyjnymi Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Cały proces zakończy się w roku 2025.
- Znacznie wzrosła rola Grupy MTP jako właściciela bazy eventowej i lidera przemysłu spotkań. Dziś jesteśmy nie tylko twórcą targów i kongresów organizowanych na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, ale też zarządzamy Halą Widowiskowo-Sportową ARENA i Hipodromem Wola. Dążymy do dalszego wzrostu, znaczącej już dziś, pozycji Poznania na eventowej mapie Polski. Elementem tej strategii jest sieć reklamy zewnętrznej. Nasz cel to zapewnić, aby goście targowi odwiedzający Wielkopolskę doświadczali, że całe miasto współdzieli z nimi atmosferę święta branży, a z drugiej strony informować mieszkańców Poznania o ofercie wydarzeń kulturalnych, sportowych i społecznych – podkreśla Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP.
Stawiane przez zespół City Marketingu wiaty przystankowe są nowoczesne, bezpieczne i komfortowe dla mieszkańców. Blisko 60 procent z nich zostało wyposażonych w oświetlenie, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo pasażerów. Dodatkowo, większość z nich została zastąpiona przez większe modele, dzięki czemu powierzchnia chroniąca pasażerów zwiększyła się o ponad 30 procent. Na wybranych wiatach znalazły się też specjalnie zaprojektowane piktogramy, które bardziej skutecznie od popularnych naklejek z drapieżnikami, chronią ptaki przed kolizją ze szklanymi powierzchniami. Przedstawiają one m.in. różne środki ekologicznego transportu czy charakterystyczne dla Poznania budynki. Ich wzór był konsultowany z poznańską organizacją Centrum Promocji Ekorozwoju, która prowadzi projekty dotyczące m.in. ptaków w mieście, a także z plastykiem miejskim i przedstawicielami Urzędu Miasta.
City Marketing zarządza już blisko 1100 wiatami w mieście. Na 24 z nich (m.in. na Moście Teatralnym, przy ul. Fredry i okolicach Dworca Głównego) posadzono tzw. zielony dach czyli rozchodnik magazynujący wodę, przyciągający owady zapylające i pomagający niwelować tzw. miejskie wyspy ciepła. Kolejnych 16 wiat zostanie dostosowanych do zazielenienia w pierwszej połowie 2024 roku. Co poprawia nie tylko jakość komunikacji miejskiej, ale również wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju i dbałości o estetykę miasta.
W ofercie City Marketingu znajdują się też nośniki reklamowe na wiatach przystankowych w całym Poznaniu, słupy citilight, słupy klasyczne, reklamy typu backlight i ekran ledowy w sąsiedztwie jednej z najruchliwszych ulic Poznania. Tworzą one sieć reklamową, wykorzystywaną nie tylko komercyjnie, ale także nieodpłatnie do promocji miejskich inicjatyw i kampanii społecznych. Marka City Marketing działa też z sukcesem na rynku wrocławskim i od niedawna w Kołobrzegu. W planach jest także rozwój na kolejne miasta.
Stawiane przez zespół City Marketingu wiaty przystankowe są nowoczesne, bezpieczne i komfortowe dla mieszkańców. Blisko 60 procent z nich zostało wyposażonych w oświetlenie, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo pasażerów. Dodatkowo, większość z nich została zastąpiona przez większe modele, dzięki czemu powierzchnia chroniąca pasażerów zwiększyła się o ponad 30 procent. Na wybranych wiatach znalazły się też specjalnie zaprojektowane piktogramy, które bardziej skutecznie od popularnych naklejek z drapieżnikami, chronią ptaki przed kolizją ze szklanymi powierzchniami. Przedstawiają one m.in. różne środki ekologicznego transportu czy charakterystyczne dla Poznania budynki. Ich wzór był konsultowany z poznańską organizacją Centrum Promocji Ekorozwoju, która prowadzi projekty dotyczące m.in. ptaków w mieście, a także z plastykiem miejskim i przedstawicielami Urzędu Miasta.
City Marketing zarządza już blisko 1100 wiatami w mieście. Na 24 z nich (m.in. na Moście Teatralnym, przy ul. Fredry i okolicach Dworca Głównego) posadzono tzw. zielony dach czyli rozchodnik magazynujący wodę, przyciągający owady zapylające i pomagający niwelować tzw. miejskie wyspy ciepła. Kolejnych 16 wiat zostanie dostosowanych do zazielenienia w pierwszej połowie 2024 roku. Co poprawia nie tylko jakość komunikacji miejskiej, ale również wpisuje się w koncepcję zrównoważonego rozwoju i dbałości o estetykę miasta.
W ofercie City Marketingu znajdują się też nośniki reklamowe na wiatach przystankowych w całym Poznaniu, słupy citilight, słupy klasyczne, reklamy typu backlight i ekran ledowy w sąsiedztwie jednej z najruchliwszych ulic Poznania. Tworzą one sieć reklamową, wykorzystywaną nie tylko komercyjnie, ale także nieodpłatnie do promocji miejskich inicjatyw i kampanii społecznych. Marka City Marketing działa też z sukcesem na rynku wrocławskim i od niedawna w Kołobrzegu. W planach jest także rozwój na kolejne miasta.